watch my wildest dreams come true!

Dagen före julafton. Det är mindre än två timmar kvar till julafton! Fast, såklart så får man inga julklappar förrän kl 12 (och senare på kvällen). Jag skulle egentligen sortera ut julklapparna... det har jag inte gjort... det är mycket jag inte har gjort.. här följer en lista...

1. Sortera ut julklapparna
2. Vattnat blommorna
3. Målat naglarna (för att inte tala om, ta bort det gamla)
4. Planerat vad jag ska ha på mig
5. Tänkt ut när jag ska sova

Man borde känna sig spänd och full av julglädje när julen är såhär nära. Dagarna borde gå långsamt och man borde vänta otåligt på nästa dag. Men... allt det där förstörs när det inte finns någon snö. Jag känner inte samma julglädje, för julkänslan är borta. Dagarna har gått väldigt fort på sistone och jag menar... jag vet inte vad som har hänt. Någon har ryckt bort mattan under fötterna på mig. Men ändå står jag kvar.

Det är inte direkt julmusik som strömmar ut genom mina högtalare... blev trött på det och satte på B.Y.O.B istället. Har dock "julstädat" rummet, visst det är inget dockskåp men det duger...  Och som Peter (jöback) säger, så har vi även "juldammsugit" och "juldödat" bakterierna i toaletten. Vi har "julpyntat" med Svarta tomtar, röda tomtar, gröna tomtar, golf tomtar, spis tomtar, gungande tomtar, tygtomtar och många andra tomtar. Ja man kan faktiskt komma undan med det mesta bara man kallar det för "julpynt".
   Något annat man kommer undan med är all mat, vi tror att vi kan äta hur mycket som helst bara för att det är jul. Ja, men det är ju "julmat".

Vansinne? Faktiskt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0