att komma till insikt

Det här lovet kommer vara en nystart för mig. Jag har tänkt väldigt mycket under helgen, vet inte om det beror på alla hormoner som jag just nu drunknar i men... Jag har tappat bort mig själv. När jag började gymnasiet ville jag inte vara som alla andra... jag ville inte bara vara en i mängden. Så jag kämpade för att sticka ut, att inte vara det som anses normal, att vara mig själv. Men någonstans i förändringen så tappade jag bort mig själv. Mamma hade rätt till en del, det var inte jag. Men det jag var innan... det var inte heller jag.

Allt för mycket hände efter nyår som gjorde att jag tappade kontrollen ännu mer. Jag har inte varit mig själv på länge men nu är det tid för en förändring.

Jag vill börja teckna igen, jag vill kunna skriva, jag vill tokläsa massor av böcker. Jag vill ta en spontan promenad ut i skogen. Jag vill umgås med kompisar. Jag vill älska livet. Jag vill strunta i alla personer som går mig på nerverna, jag vill strunta i kärlek, för jag har ju min kärlek redan, min familj, mina kompisar, min kreativitet. Behöver jag verkligen mer än det? Just nu känns det inte som så. Jag saknar inget i livet.

Jag rensade ur mitt rum idag, totalstädade varenda vrå. Tog ner alla affisher jag hade uppsatta. Skapade min egen galax i taket. bytte soffklädsel (som råkade spricka när vi tog på den men... sak samma, funderar på svart skinnklädsel ändå), gjorde rummet till mitt. Har tillochmed två små blommor i fönstret som jag själv köpt och som jag älskar och tar hand om.

I sommar kommer jag att ha det helt underbart hela tiden! Okej, jag får fömodligen sommarjobb (om det blir äldrevården så kommer jag nog tacka nej...) men direkt efter det så ska jag först åka till Göteborg, malmö eller köpenhamn och shoppa och njuta av vädret. Efter det ska jag och pappa ta en restresa en vecka till cypern, rhodos eller kreta. Kanske blir det så att restresan blir först, vet inte än.

Sen i slutet av sommalovet så ska jag och mamma dra till ett Spa över en helg eller åka en vecka till italien. Blir det spa så drar vi till italien på höstlovet. Jag ser verkligen fram emot det, sist jag var i italien var det så himla underbart! (om man räknar bort det faktum att jag blev magsjuk av maten)

Som sagt, en nystart. Jag kommer att förändras... fast det kommer nog inte märkas allt för mycket.

Längtar till den 25 april, då ska vi dels fira mig och min bror men jag ska också få rastaflätor av min moster, förhoppningsvis. och en eller två veckor senare blir det att fixa håret igen!


Kommentarer
maddox

Det låter som att du fått ordning på saker och ting, och jag blir så jäkla glad för din skull! Fortsätt så här gumman, allt kommer bli finfint för dig, det vet jag. <33 puss

2009-04-13 @ 21:34:38
danielak

det är så man hittar sig själv, och det är alltid lönt att ha svåra tider för att komma till bättre, typ britney sa någon gång att hon har sett de mörkaste ställerna och de bästa, men om hon inte hade sett det dåliga skulle hon aldrig ha uppskattat det som är bra. :) så, experimentera för att hitta sig själv är alltid det bästa, och ja, bara släppa allt och vara sig själv. :)



och när det släpper, när du är dig själv så rullar resten på, du vet skrivandet, läsandet, ritandet och allt annat.. :) älskar dig söt <3 du är verkligen en av de underbaraste människor jag känner, och jag är glad att båda vi råkade vara i gamla TH forumet, det var magiskt, allvarligt, jag har träffat de viktigaste personerna i mitt liv där, (visst måååånga utanför också, men en förbannat stor del i forumet som var som ett andra hem under en bra lång period av livet) och ja, du har hjälpt mig med ett och annat, och du vet väl att jag alltid finns här för dig? Även om jag aldrig är där, utan liksom i sthlm och fin .. you know what I mean, och jag måste säga att det är för lång tid sedan vi snackade ordenkligt. :) Saknar dig <3

2009-04-14 @ 02:41:57
URL: http://daniielak.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0