Omröstningar, uppsatser och snygga snygga pojkar

Blev äntligen klar med min utredande uppsats! Titel: Berny Pålsson - förstörande eller förförande?
Jo, jag tyckte att det var ett bra ämne då hennes nya bok nyligen kom ut som pocket och på grund av de många åsikter jag redan har om henne och hennes bok. Jag är inte en av dem som avgudar henne och romantiserar hennes sjukdom, jag är bara ett "vanligt fan" som gillar boken och ser helheten av den. Mitt tänkande ändrades efter att jag läst boken, min syn på omvärlden ändrades också, till det bättre.

Och att jag då fick debattera om detta var såklart underbart, de gånger jag hade skrivlust ;) Jag hoppas att det blev bra bara, ska få Camilla att läsa igenom den och se vad hon tycker.



Gick som tidigare sagt på stan idag med mina kompisar. Rusade in på akademibokhandeln och hittade lite intressanta böcker som jag kanske ska köpa via internet, men inte nu, ska läsa några av de jag har hemma först. Satte oss på McDonalds och flummade sönder där.. jag fick lite psykbryt men det är ju sånt som händer då man är med kompisarna ^^ Så sprang vi på Åhléns och på biblioteket och tillslut museiparken. (stavning, fel, ja säkert)

Köpte en hårborste!



Läste ut Breaking Dawn inatt, tänkte säga vad jag tycker. Ja, inatt, klockan var nämligen 01.14  när jag la ifrån mig boken och suckade högt samt önskade innerligt att boken aldrig skulle ha tagit slut.

Breaking Dawn är den fjärde och sista boken i Twilight serien, skriven av Stephanie Meyer. Den handlar i grund och botten om Bella Swan som är ostoppbart förälskad i (och tillsammans med) Edward Cullen. En liten twist finns såklart, ja, det är så att Edward är en vampyr, en vegetarisk vampyr faktiskt, han dricker bara djurblod! Bella har en jättejättebra kompis vid namn Jacob Black (Taylor Lautner spelar honom i filmatiseringen av böckerna, dregelvarning) som inte riktigt kommer överrens med Edward.. Men som ändå insisterar på att hålla sig i närheten av Bella.

Ja, breaking dawn tar då vid där Eclipse slutar. Jag blev lite besviken på Meyer faktiskt. Jag tycker att storyn blir lite väl snevriden i Breaking Dawn, allt blir för komplicerat och.... nej jag tycker verkligen att det blev något fel där... Dock gillar jag det faktum att hon delat upp boken i tre delar, Bellas Book 1, Jacobs Book, Bellas Book 2. Jag gillar att se saker ur jacobs perspektiv (kan bero på att han är min favoritkaraktär) och då blev storyn lite mer intressant.

Trots The flaws of the story så är boken väldigt svår att sluta läsa, jag ville aldrig släppa boken trots att klockan var efter midnatt. Den är omöjlig att sluta läsa, rent ut sagt beroendeframkallande.

Jag vet inte om jag ska ge boken en fyra eller en femma.. jag har väldigt svårt att bestämma mig. 4 ½ kanske?

Den bästa utav böckerna är dock Eclipse tror jag... Eclipse eller New moon, jag har beslutsångest =)



Jag har en liten... omröstning, vilken utav twilight karaktärerna, de manliga, är de bästa, snyggaste, most desirable of them all? Man får välja två!
Vi har fått en del röster redan...
Cammie: Edward, Jasper
Sara: Emmet, Jacob
Hanna: Jasper, Jacob
My: Jasper
Jag: Emmet, Jacob

så ställningen står nu:
Jacob - 3
Jasper - 3
Emmet - 2
Edward - 1

Humor, han som ska vara huvudkaraktären och den som är mest önskvärd har bara en röst ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0