The Love Guru

Igår zappade jag mellan kanalerna och landade tillslut på canal+. The Love Guru visades och ja.. det var förmodligen en utav de sämsta filmer jag någonsin har sett. Inte för att den var allmänt osintressant, som andra dåliga filmer brukar vara, eller att den hade dålig handling (okej, kanske lite) utan för att det var en typisk Mike Myers film, en austin powers i ny tappning. För er som inte vet så spelar Mike Myers just Austin Powers och i denna film spelar han då The Love Guru, Guru pitka. 

Först var det de dåliga skämten och anspelningarna på sex som uppkom ganska frekvent. 
Sen det typiska Austin Powers "problemet", om det är något spec med någon person, typ deformerat ansikte eller som i detta fall, en dvärg, så måste Mike Myers alltid påpeka detta på olika sätt. "take it easy Frodo" "Shrimp? I find that term condescending! That's a big word for you" och så vidare. 
till sist så verkar Mike Myers ha svårt för att göra en seriös komedi (ja man kan göra det utan att förlöjliga sig själv)  vilket gör att filmen bara blev... jobbig att se på då varenda sekund skulle bli förlöjligad och fylld med något skämt. 

jag känner mig givmild när jag ger den 2 av 5 "stjärnor", den är kul den första halvtimmen, sen ser man bara för att man är så enormt uttråkad. Synd med tanke på att Justin Timberlake är med i denna film, jag trodde att den skulle vara bättre. 


Kommentarer
MUSIC at danielak's

ugh, den filmen suger, pappa hyrde den i vintras, fy, jag hatar sånadär filmer, med dålig humor och sånt. Jag hatar Austin Powers med, gillar inte honom, han Mike whatshisface ..

2009-08-16 @ 13:02:41
URL: http://danielaks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0