ZZ top @ Karlstad 3 juni 2009

Idag har jag varit med om något enormt! Inte nog med att dagen började med ett nästan mvg på fysikprovet (vg i slutbetyg) och mvg på både matte B provet och även i kursen matte B och C. Jag åkte även till Gustav för att filma till vårat projekt igen och sen efter det begav jag mig till löfbergslila arena i Karlstad för att se på legendariska ZZ Top! Ett band som var enormt på den tiden då mina föräldrar var unga. 

Bilderna tillhör min morbror och om de publiceras på annan sida än denna  krävs det en länk hit.



zz top består av Billy Gibbons, Dusty Hill och Frank Beard (Frank är dock den enda utav medlemmarna utan skägg). De bildades i Texas 1970 och spelar bluesrock och boogierock. De har blivit invalda i Rock and Roll hall of fame och har släppt 22 album varav 8 är samlingsalbum och ytterligare ett album har planerats att släppas i år.

Konserten:

Såklart gick det ytterligare en halvtimme efter utsatt tid innan de började spela och folket var inte allt för mycket men större delen av sittplats var ändå fylld. 

Jag har själv aldrig hört bandet tidigare så jag kan inte nämna alla låtar som spelades. 

I början var det helt okej att lyssna på men det kändes mer som att de spelade de låtarna som utfyllnad av konserten istället för.. Let's get this party started låtar. För det var trots allt inte förrän efter en timme som allt började på allvar! Låtar som "gimme some lovin", "sharp dressed man" och "legs" fick hela ståplats (och sittplats) att jubla och nu började stämningen på allvar. Tyvärr var det då bara en halvtimme kvar av konserten och de avslutade med en Encore med ytterligare två låtar. Men Billy och Dusty var bara ett par superstörtsköna grabbar som definitivt var värda att se! 

Jag skulle nog ge konserten ett helhetsbetyg på 3+ av 5. Lite mer mellansnack för att göra mer show utav det hade inte skadat.

Bästa låt: Gimme some lovin
näst bästa låt: Sharp dressed man
Skönaste text: Catfish blues 


Hittade precis setlisten för konserten på http://ungman.blogspot.com

1. Got Me Under Pressure
 2. Waitin’ for the Bus 
3. Jesus Just Left Chicago 
4. Chevrolet 
5. Pincushion 
6. Future Blues 
7. Cheap Sunglasses
8. I Need You Tonight 
9. Catfish Blues 
10. Foxey Lady 
11. Heard It On The X 
12. Just Got Paid 
13. Gimme All Your Lovin’ 
14. Sharp Dressed Man
15. Legs 
16. Jailhouse Rock 
17. La Grange 
18. Sloppy Drunk/Bar-B-Q Medley 
19. Tush

Vet även att "I'm bad, I'm nation wide" var med någonstans där också ;) 

videon till Sharp Dressed Man, den är bara för skön!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0