a bit lighter

Idag skulle jag färga håret, vi hade köpt färg och allt igår och det skulle bli "kastanj". Färgade det imorse, jag råkade glömma bort att det är lite svårt att färga svart hår ljusare, så det blev en aning ljusare med en röd ton i hårbotten och typ... toppen på skallen om man nu kan säga så, för att där hade mitt här växt ut och gett mig min vanliga hårfärg. Okej, jag hade velat haft det lite ljusare, jag är trött på det mörka, men jag tröstar mig med att det räcker 24 tvättar, dvs ca 6 veckor, vilket gör att den här färgen lär vara borta vid mitten av sommaren, plus solen bleker håret ;) Sen blire ljust! Inte blont ljust men... kanske ljusbrun eller något.  Får inga bra bilder på håret nu för de blir endast oskarpa eller så ser håret svart ut. Sådär lagom roligt...

Har precis pluggat klart inför mitt prov imorgon, det kommer nog att gå ganska bra tror jag. Det som inte kommer att gå bra däremot är mitt läkarbesök... ytterligare en laseroperation och kanske en "riktig" som kommer bli besvärlig efteråt igen till hösten. Jag vet inte hur jag orkar men...

Måste läsa på lite inför matteprovet också, får se när jag orkar med det. Klockan är bara halv ett men det känns som om hon är tre. Och sen klockan fyra ska vi till mormor för att fira mors dag för att hon är borta nästa vecka i finland så..

hm... jag börjar bli hungrig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0