Bad Remix

Jag sa igår att jag skulle blogga igen, men jag gjorde inte det. JAg ve inte varför.. jag tror att jag glömde bort, eller så var jag bara inte på blogghumör igår. Idag däremot har jag en sak på hjärnan som vägrar försvinna. Eller.. flera saker egentligen.

Tänk dig att du har... fyra olika låtar, en gammal rocklåt, en ny rocklåt, en lugn sommarklassiker och en popig gitarrlåt. Du klipper ut vissa bitar ur varje låt, lägger ihop dem, leker lite med dem, sätter dem huller om buller, sparar det som en egen låt och trycker sen på play. Din nya låt spelas upp, det låter inte bra. Visst, de små delarna är bra var för sig, men tillsammans blir det bara jobbigt att lyssna på. Så är det i min hjärna, jag har olika bitar ur fyra låtar som ständigt repeteras i min skalle. Dessa låtar är då:

1.Oasis - Wonderwall
2.Tokio Hotel - Monsoon
3.Peter lundblad - Ta mig till havet
4.The Mitch hansen band - Jacob black

Så det låter typ... såhär:

Through the monsoon(2) she's not coming back (4)and after all (1) stanna tills natten blir dag (3) First you missed her, then you kissed her (4) I'm staring at a broken door (2) backbeat the word was on the street (1) kanske något berusad (3) you think you're fine (4) Heeey! (2) you're my wonderwall (1) you may think (4) att du vågar gå med mig (3) where the rain won't hurt (2) I've got my eye on you (4)

Hm.. jag kanske ska göra en remix på det och lägga upp här för att se hur det blir i verkligheten? Det gör vi! Eller... det gör jag! Lets go! Den kommer komma upp här sen om jag lyckas bra. (Läs: om audition vill samarbeta)

Btw, fick tillbaka programmeringsproven idag, Jag var säker på ett G eller kanske ett Vg, så dåligt som jag tyckte att det gick. 50-76 = MVG, I got 53!!! 14 pers i klassen fick mvg så det var ganska mycket wow faktiskt. Jag undrar om han inte sänkt gränserna för betygen... så att inte så många skulle faila? Nej.. kanske inte. Men det var en ganska stor värdemängd när det gäller MVG...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0