bloggare

Jag satt igår och var djupt inne i mina tankar om bloggare. Jag tänkte på de som blir kända via sina bloggar, de som har flera hundra läsare varje dag, kanske rentutav flera tusen. Det slog mig även att de som har så många läsare har något intressant att blogga om. Eller.. enligt vissa i alla fall. Det finns illustratörer, modeller (eller bara allmänt snygga tjejer), kändisar, band och många andra olika typer av människor. De som bor utomlands, kanske pluggar utomlands, de som skriver mycket och publicerar sina verk på sin blogg, de som är fotografer och... listan kan göras hur lång som helst. Alla har något som intresserar folk. 

Men vad har jag? Jag går Time, ja, men jag lovar er att inte en jävel i skåne och stockholm vet vad Time är eftersom programmet bara finns i Karlstad. Jag skriver, ja, men jag publicerar bara en del saker på dikta.se och resten ska jag försöka tävla med. Jag tecknar, ja, men inte så pass regelbundet att jag har något att lägga ut varje vecka/månad. Jag tar kort, ja, men det är inget speciellt med dem. Visst, tanken på att blogga om en artist, en film eller serie eller bok, den tanken har också slagit mig, men jag orkar inte söka på hela internet för info dag ut och dag in, jag har ett liv också! Så vad mer än min vardag kan jag blogga om? Ja, jag kan kanske skriva recensioner och krönikor men.. det är inte jag. 

Är det verkligen så svårt att få läsare? Måste det vara något speciellt med en? Kan man inte vara en helt normal människa? Nej, för ingen vill läsa om en helt normal människa med ett helt normalt liv, det är inget nytt. 

Jag bloggar om mitt liv i allmänhet, jag försöker att få med en del av skolan, jag försöker att få med min fritid, jag försöker att varva med andra saker också. Men...


Kommentarer
hihi

jag lovar att det finns iaf en "jävel" i stockholm som vet vad time är... :P

2009-05-19 @ 19:09:55
Emo't

Vi ska berätta för alla stockholmare att vi

finns!



och så kan vi komma på ngt skoj att skriva om samtidigt XD

2009-05-19 @ 20:34:08
URL: http://canoncula.blogg.se/
MUSIC at danielak's

två "jävlar" ;)



jag tror inte det är att det inte direkt är de det handlar om, Kenza och Blondinbella började blogga när bloggandet i sig var nytt, om de nu utan att någon visste vilka de var så tror jag inte de skulle komma så långt, kissie blev anklagat att vara stalker till en stor bloggare och blev känd på så sätt. Det handlar om tur, och, ja jagvet inte.



Äh. Har också tänkt påre. -.-' :)



http://daniielak.blogg.se

2009-05-20 @ 01:58:40
URL: http://danielaks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0