Systemkamera, to buy or... to buy!!!

Jag ska köpa en systemkamera, men varje gång jag går in i en butik, ex, elgiganten, siba eller expert, så verkar ingen intresserad av att hjälpa mig med att välja rätt! Det är inga snubbar som går runt och frågar "behöver ni hjälp?" utan alla sitter och latar sig i fikarummet med en kopp kaffe och en fet bulle från ica som de värmt i micron. Jag har att välja mellan en Nikon D3000 och en Canon EosD1000 (har jag för mig att den heter), samt en olympus, fast den sistnämnda har jag inte kollat så mycket på. Just nu lutar det mest åt Nikon hållet då det inte bara är en prissänkning på den utan för att den faktiskt är bra (och snygg) och känns mest värd pengarna.

Från en sak till en annan. Att städa rummet, är inte kul. Ingen kan påstå att det är kul att röja ur en soffa fylld med kläder (varav hälften nytvättade) och en messy säng som behöver nya sängkläder. Det är inte kul att inse att man har för mycket grejer på bokhyllan, spec inte när man inte kan lämna över en del böcker till en annan bokhylla då den numera står med "den öppna delen" mot en garderob för att "någon" fått för sig att man ska tapetsera om rummet. Jag tror att det blir den engelska harry potter boxen som ryker, den liksom bryter stilen på böckerna. För ja, det är barnböckerna, eller vad de nu kallas, de är trefärgade och helt osynkade med resten av bokraden som jag har. de ryker så fort "någon" har tapetserat klart det andra rummet. eller.. så lägger man bara ner dem i en låda sålänge... Fiffigt... ''


Kommentarer
emma

jag tänker faktiskt också köpa kamera, men ingen system utan vanlig digital kamera;)

2009-11-08 @ 20:36:17
URL: http://askerkling.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0