Film: Dirty Dancing

Jag har aldrig sett filmen Dirty Dancing. Inte förrän nu. Det fanns inget bättre på tv ikväll, men så visade tv4film denna gamla klassiker så jag tänkte att: Ja men det är väl dags för mig att se den nu, jag börjar bli för gammal för att inte ha sett den. För ja, jag fyller faktiskt 18 år på fredag! 

Jag behöver nog inte förklara vad filmen handlar om, det vet väl alla vid det här laget? Dans, kärlek, sommarlov kombinerat med underbar 80-tals musik och en sexig Patrick Swayze (Okej jag tycker inte han är så snygg, men vilken kropp!!) 

I början var väl inte filmen något speciellt, tråkiga föräldrar, idiot syster och ett sommarlov på ett pensionat. Superkul! Eller inte... Men när filmen verkligen kom igång bidrog den med heta kärleksscener, intima danslektioner och en (som jag sagt tidigare) sexig Patrick Swayze, som bland annat badar i vattnet med Baby (tha girl). Vem skulle INTE vilja bada med en muskulös kille? Grawr säger jag bara!


Jag har äntligen fått göra den klassiska repliken "Nobody puts baby in the corner!" och även sett scenen där de dansar och allt det där med "How do you call your baby". Jag kommer aldrig att glömma den scenen för Barney från How I Met Your Mother berättar om "den sommaren han spenderade med en tjej som hette Baby" och då spelar de den scenen fast de har bytt ut Swayzes ansikte mot Barneys (b-t-w Barney is awesome).


Jag har nog inte så mycket mer att säga, filmen får kanske en trea i betyg, tre och en halv. Det är trots allt en klassiker, en chickflick som man måste ha sett. Men samtidigt så var det något som.. jag vet inte.. inte förutsägbart men.. jag hade högre förväntningar på denna film. Jag har sett Dirty Dancing 2, jag tycker faktiskt att den är bättre. (Snyggare kille också)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0