Kanelbullar....

...är något jag aldrig bakat tidigare. Dock hade jag köpt jäst för att baka pizza och 3/4 var kvar. Så, jag gjorde kanelbullar för första gången själv. 21 st blev det, degen var jättegod, fyllningen likaså (fastän jag fick fyrdubbla receptet) och bullarna... alltså jag gillar vanligtvis inte bullar, bara hemmagjorda kanelbullar från farmor eller så, men dessa var jättegoda! Kan bero på att man gjort dem själv men...

Mitt intresse för bakning och matlagning ökar för varje rätt/bakverk jag gör! Enkla saker som ost- och skinksås är jättekul! Ikväll blir det att laga mat till pappa när han kommer hem efter en fem dagar lång resa. 

Jag råkar längta efter julen redan nu för då blir det mycket bakning och matlagning....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0