Vampires suck! (not...)

Går runt här hemma och försöker att få min förkylning eller vad det nu är att bryta ut helt. Just nu är jag mest seg, har huvudvärk, är trött och har en konstig känsla i halsen. Därför kan jag inte göra så mycket, men igår satte jag mig ner och såg på filmen Vampyrer Suger, eller som den heter på engelska: Vampires Suck. Det är helt enkelt en parodi på Twilight/New Moon, blandat med lite Buffy, The Vampire Diaries och True Blood. (Väldigt lite av de sistnämnda dock). Den var väl inte så dålig, även om det finns de som total dissar den och säger att den är urusel. Vad jag inte förstår är det faktum att filmen finns på internet, när den inte ens haft biopremiär (18 augusti Usa - Sverige m.m). Inte för att jag klagar, jag fick ju se filmen. 

Vissa delar av filmen var lite väl... överdrivna, men samtidigt tycker jag att skådespelarna gör ett bra jobb, nästan bättre än de 'riktiga' Bella och Edward. 

Värd att se, men inte på bio. Skulle aldrig betala för att se den, för så bra var den inte. Filmen kräver också en del av publiken, dels att man inte är så pass kär i Twilight Edward att man inte kan ta ett skämt, och såklart att man gillar den här typen av filmer, dvs parodier. För jag säger bara såhär, Jeremia, a.k.a Jasper, kör på haklapp och bestick när Becca, a.k.a Bella skär sig i fingret. Edward har en discokula mellan benen, och det enda som åldras på en vampyr är häcken. (Den blir lite rynkig och sladdrig med åren). Så vill du ha en lite oseriös filmkväll hemma och få dig ett gott skratt så är denna film ett hett tips. 

Nu ska jag gå tillbaka till att gå runt och dega och så fort solen kommer fram ska jag ut. (Den var framme vid 7 imorse när jag vaknade, dumma jag låg kvar i sängen)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0