Don't underestimate Gravity

Gravitation är något som vi alla påverkas av. Annars skulle vi inte stå på jorden. Det är också därför vi landar på marken när vi trillar. Det är också därför det gör ont, eftersom gravitationskraften är såpass stark att man landar hårt ner i marken. Skulle korsa vägen för att hoppa in i bilen efter att jag kommit från bussen idag. Vägen är täckt med snö, så jag ser inte isen under. SCHWOPS! Oj då, vad gör jag på backen? Det enda jag kunde ta emot mig själv med var mitt knä, då jag har en väska i vardera hand. Nu, två timmar senare, ömmar det rejält. Jag antar att jag kommer att få stå ut med ett blått knä ett tag. Så vad vill jag ha sagt? Underskatta inte en igensnöad väg, och underskatta framför allt inte gravitationskraften. Det gör ont.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0