Graciöst värre

Jag har haft fullt upp i helgen och hann därför inte skriva något inlägg igår. Jag satt och skrev på ett tal (som jag höll idag) och jobbade på två julklappar. 

Men OH vad roligt jag har haft i helgen! Nu snackar vi klassfest, skridskoåkning, bio, födelsedagsfika, pianospelande och ommöbleringar. Japp, nu har vi matsal i vardagsrummet och vardagsrum i köket samt tv på pianot som vi fick i torsdags och två tv bänkar på övervåningen. 

Höjdpunkten på helgen var dock skridskoåkningen! Jag drog iväg med en kompis till Mariebergsskogen och prövade konståkningsskridskor! Jag vill ha sådana! Fast utan taggar, de går att slipa ner har jag hört. Mina hockeyrör känns för maskulina, men jag kan inte åka med taggar. Anyways, vi åkte runt där på den lilla isbanan, fick min kompis att släppa taget om staketet som fanns i mitten genom att åka med en pingvin som egentligen är för de små som inte än kan åka skridskor. Så vi två åkte runt där med varsin pingvin, drog åt oss en hel del konstiga blickar av föräldrar. Efteråt hade min kära kompis med sig varm choklad och smörgås åt oss. Och så började det snöa! ÅÅÅÅH alltså jag är bara för kär i snö. Och varm choklad. Och skridskor. Allt blev bara helt f-ing otroligt. Julstämning på hög nivå när det till råga på allt spelades "Santa Baby" och "Santa claus is coming to town" i högtalarna runt rinken. 

Efter det blev det en biokväll med Harry Potter, mörk och läskig film btw. Kan inte förstå hur den kan vara från 11 år faktiskt, när de försökte sätta 15 års gräns på New moon. Jag blir lätt mer rädd och traumatiserad av HP än NM. Och jag är ändå 18....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0