Nej nej, det finns inte, du skojar va?

I somras hade jag ruskigt ont i halsen.. runt typ andra augusti åkte jag in till vårdcentralen och fick reda på att det var streptokocker typ C eller G. Kul.
I början av december hade jag ont i halsen igen. Den nionde åkte jag in för ett halsprov, den fjortonde fick jag tabletter för streptokocker typ C eller G. Sen åkte jag iväg på klassresa. Fick leka pillertrillare i tyskland!
Idag är det den sextonde, en månad och två dagar sen började jag äta penicillin. Jag åkte till vårdcentralen igår för jag hade ont i halsen igen, på ett sådant där äckligt bekant sätt. Nu hade jag streptokocker typ A. Den som syns på 5 minuters testet. Det var precis att jag kunde börja äta penicillin, det var något med att jag ätit det för en månad sen antar jag.
Jag skulle på bio idag med mina kompisar. Men eftersom jag förmodligen fortfarande smittar så kan jag inte gå. Jag mår bra, förutom halsen, hittills. Men det värsta är ändå att inse att jag haft streptokocker tre gånger inom loppet av 6 månader! Har jag inget immunförsvar eller?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0