Det här med att städa rummet...

Ska det verkligen vara så svårt? Igår skulle jag städa rummet inför examensfesten vi hade för min bror. Det slutade med att jag la allt på sängen, ställde in dammsugaren och sov på nedervåningen istället. Nu sitter jag här, jag har rensat bokhyllan, allt är jättefint, på den sidan av rummet. Sängen är fortfarande utan sängkläder och med 100 småpryttlar på madrassen. Lägg till det faktum att jag la mig kl 03.15 inatt pga festen och du har en katastrof. En trött katastrof. Försökte faktiskt vila utomhus förut men det är så kvalmigt så jag klarade inte av det. 

Jag vet att jag måste ta tag i rummet för ikväll ska jag bort och när jag kommer hem vill jag kunna lägga mig i min egen säng. Men varför ska det vara så svårt? Det borde det ju inte vara. Det är ju bara att städa. Men så ska man ju ha ett ställe att lägga allt på, utan att det ser rotigt ut, det är kanske det som är det svåra. Eller så är man helt enkelt bara lat, som jag.

Nu när jag städade kom jag fram till att jag har väldigt många böcker på mitt rum. 74 böcker totalt faktiskt. statistiken lyder:
74 totalt(+4, räknar inte dubletter)
44 engelska, 30 svenska
14 handlar om vampyrer. (Egentligen 21, jag räknar inte dubletter på olika språk)
14 är Harry Potter (eng och sv)
13, så många är böckerna i A series of unfortunate events

Nej, jag har inte läst alla böcker och nej, det är inte alla böcker jag har. Så jag tog mig friheten att räkna de böcker som är Mina i de andra rummen hemma. Slutsatsen blev att jag äger ca 150 böcker som är från åldern 10år och uppåt. Ska man räkna med alla mina barnböcker blir det upp över 200 böcker. Hehe, och sen har vi ju deckarna som mina föräldrar har köpt.. kanske runt 50-70 böcker... Vi är helt enkelt en bokfamilj. Fast visst, det finns de som har många fler böcker än vad vi har, det kan jag lova!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0