En riktig stjärna

Jag är inte religiös. Jag har aldrig varit det. Jag blir det runt begravningar och dop, men inte på det sättet att jag plötsligt tror på gud. Jag har ett väldigt öppet sinne, jag tar emot det "moderna samhället" och är glad när förändringar sker. Tyvärr finns det de som inte är som jag, de som är trångsynta och vänder sig till bibeln varje gång något "strider mot naturen". Ett exempel på detta är homoäktenskap. Jag har läst om de som tycker att det är fel, äckligt, mot naturen, att det inte är ett äktenskap som godkänns i Guds ögon. Ett exempel på det är denna bloggare: http://www.apg29.se/blogg.php?artid=2998 . Jag blir faktiskt näst intill ledsen när jag läser om detta. Alla får ha sina åsikter, ja. Men, jag tycker att det här bara är sjukt. Vad är det för fel på homoäktenskap? Att de som gifter sig inte blir man och hustru? Är det sjukt? Är det onaturligt? Jag anser att det är helt naturligt. Jag ser inget konstigt i det. Jag är bara glad att två människor har lyckats finna varandra och att de har den kärleken till varandra. 

Just det där blogginlägget skrevs utifrån denna artikel på aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7370202.ab där det står att Peter Jöback äntligen fått sin Oscar. Jag kan inte vara gladare för hans skull. Peter är en underbar människa och artist, han är så otroligt stark som vågar stå för den han är och inte tryckas ner av alla som anser att homoäktenskap är fel. Hallå, kyrkan har godkänt det!

Efter att ha läst den där artikeln om Peters giftermål ser jag om möjligt ännu mer fram emot konserten jag ska på i höst. Jag är så glad att han och Oscar äntligen fått gifta sig, istället för att bara ha registrerat partnerskap. Konserten kommer att bli bra, och Peter kommer lysa som en stjärna, för det är precis det han är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0