Små tips i sommarvärmen

Att ha tålamodet att ligga utomhus och bara sola utan att göra någonting är det inte många som har. I alla fall inte jag. Om jag sover går det bra, eller om jag läser, skriver, vad som helst! Men att bara ligga där och svettas går inte ens när jag lyssnar på musik, i så fall måste jag somna och det är inte det lättaste mitt på dagen. Så därför bestämde jag mig idag för att faktiskt göra någonting istället för att bara ligga där, man blir ju brun även om man rör på sig ;) Här nedan följer lite tips på vad man kan göra om man har samma icke existerande tålamod som jag...

1. Ägna dig åt trädgårdsarbete, klipp gräsmattan eller rensa rabatterna (fungerar då bara om du faktiskt har en gräsmatta och rabatter, som jag) 
2. Stenbeläggningar är jättefint, men inte när det är fullt med ogräs mellan stenen, rensa! (detta gjorde jag, hehe)
3. Vart är det där gamla kubbspelet som vi hade förra sommaren? Leta fram det och ordna en liten get-together med kompisarna (gissa vad jag ska göra)
4. Leta fram lite roliga grejer i förrådet som kan komma till hands senare, jag fann vår försvunna frisbee i grillskåpet faktiskt. Du kanske hittar något som går att använda på midsommar!
5. Ta en välförtjänt paus, ta en glass eller en macka och sätt dig ute i solen.
6. Rör på dig! Att gå ut och gå eller cykla ger motion och en solbränna ;) (om du håller dig i solen dvs)
7. Kolla med föräldrarna om det är något som behöver göras hemma, ex vattna blommorna utomhus. 

Innan denna dag är slut kommer jag ha hunnit rensa vår enorma rabatt, snyggat till den stenbelagda gången, vattnat blommorna, cyklat och jag har faktiskt tänkt se solnedgången ikväll (med min kamera) om jag orkar och himlen är molnfri. Så det kmr bli cykel x2, en gång för motion och en gång för skojs skull (solnedgången är inte direkt utanför mitt hus). Och till råga på allt kommer jag ha jobbat på min bränna, jag vill inte se för blek ut när jag åker till cypern, för ja, jag ska dit!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0