En odödlig modeikon

För några månader sedan fick vi en uppgift av vår historialärare. Vi skulle skriva en uppsats. Den uppsatsen ska vara inlämnad nästa torsdag. Jag har precis börjat på den. Och trots att det ämne jag valt kändes smått omöjligt tidigare idag så känns det nu mycket bättre. Jag inser att jag har valt ett väldigt bra ämne och jag kan vinkla det på så många olika sätt! 

Vi var tvungna att skriva en "fråga" och min löd ungefär såhär: Påverkades Marie Antoinettes värderingar och tankar av hennes uppväxt eller var hon helt enkelt blind för verkligheten. 

Ja, det är klart att hon påverkades av uppväxten, vem gör inte det? Men jag kan utveckla det så mycket mer. Jag gjorde nyss upp min plan för hur jag ska skriva (behöver låna en del böcker innan jag kan börja skriva, för det finns inte mycket om hennes uppväxt på internet) och jag insåg hur mycket mer än bara uppväxt jag kan ta med. Jag ska skriva om hur hennes värderingar sedan påverkade Frankrike och de omkring henne. Jag känner att jag lätt kan få ihop fyra-fem sidor om detta, speciellt om mina reflektioner ska med också. Plus ett antal bilder. Oh jag känner verkligen för det här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0