Marabou Cookies, Vårmat och solsken

Från en ögonlocken-stängs-var-tredje-sekund Angeliqa till en åh-vad-skönt-det-är-att-gå-hem Angeliqa. Denna otroliga omvandling skedde ungefär fem minuter efter att jag gått av bussen. Det var nämligen då som solen kom fram, fåglarna kvittrade och gruset knastrade (?) under fötterna. Jag gick och tänkte på vad jag skulle äta när jag kom hem... såndär vårmat, eller sommarmat, vore inte fel... 

Så när jag kom hem tog jag fram salladen och fetaosten samt två ägg och lite grädde. Det blev en TreOstarOmelett med sallad, och gud vad gott det var! Om en timme ska jag börja förbereda nästa måltid (jag ska nämligen på bio ikväll, så jag måste gå hemifrån vid sju) som kommer att bli  kycklingwrap med sallad och tzatziki. 
Alltså, med vårmat/sommarmat menar jag sallad, och tzatziki och omelett. Sådan där lätt mat som inte tar så lång tid och mättar precis lagom. Den behöver inte ens vara varm! (eller kanske omeletten behöver det...) Det är helt enkelt sådant som man oftare äter under sommarhalvåret än vinterhalvåret. Åh dä ä gôtt! 



Sen har Marabou kommit ut med en god nyhet under veckorna som jag varit borta, nämligen Marabou Cookies. Jag har fått äran att prova båda smakerna som de kommit med och kommit fram till att den med Mjölkchoklad är godast. MEN! Den förpackningen som vi hade med Schweizernöt var bara "betaversionen", så jag har ännu inte fått prova på en "riktig" schweizernötcookie. Men jag kan garantera att det är gott gott gott! Jag menar, det är ju trots allt marabou vi pratar om.


Kommentarer
Mathilda

Ahhhh! JAG VILL HA KAKOOOOOR!!!!

2011-04-14 @ 14:18:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0