Lkp, Linkan, Linköping, Mitt nya hem

En vecka och två dagar har gått sedan jag flyttade ner till Linköping.  I en vecka och två dagar har jag haft fullt upp. 
Nollningen håller mig igång från halv sju på morgonen till nio-tio på kvällen (nollediscot har jag ännu inte gått på) och när jag väl skulle få vila ut blev jag sjuk. 

I fredags vaknade jag upp med halsont och feber. På lördagen försvann detta. På kvällen blev jag illamående. På natten kunde jag konstatera magsjuka. Idag, måndag, börjar jag att bli bättre (efter coca-cola och smörgås) och jag hoppas att jag imorgon kan gå till skolan igen. Inte nog med att jag missar föreläsningar och lektioner, jag missar ju nolle-p också! 

Lite om nolle-p:
Jag går jämt runt i en supergul ylleslips
"Goddag åh mastodontlika y-fadderiet" är en fras jag yttrar dagligen
Jag läser matte igen <3
Jag cyklar massor
Jag blir kallad för nollan
Jag har så jävla roligt så jag vet inte vad jag ska ta mig till

Min kompis och jag bor tillsammans på 23 kvadrat. Det är trångt. Men det funkar. Och eftersom hon var sjuk förra helgen och jag denna så är det bra att vi bor ihop och kan ta hand om varandra, vet inte vad jag skulle gjort om jag var ensam. Vilket jag kommer att bli. 1 september. Då jag flyttar in i min egen lägenhet. 

Min digitalkamera har inte varit med under första veckan av nolle-p, och systemkameran har varit för mycket att släpa på. Så, denna vecka tar jag med den lilla och försöker fånga lite grejs på foto. 

Vi är 45 pers i min klass, typ 27 tjejer och 18 killar, ganska stor omvändning från 11 tjejer och 21 killar. Men jag trivs, enormt bra. 


ps. Tack till Cams som påminde mig om min illa uppdaterade blogg. Men jag har mina orsaker, magjsukan var en av dem.


Kommentarer
Mathilda

Miss u hun <3

2011-08-24 @ 18:01:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0