Att göra: sista minuten

Imorgon kl 14 då händer det. Ögonblicket jag väntat på i flera veckor. Tenta i Linjär Algebra. Mitt hjärta får vingar! Eller... snarare magen eftersom jag kommer vara så äckligt nervös inför tentan. Men det ska bli oerhört skönt att ha gjort den, och jag har en känsla av att jag kan klara den. 

Efter denna otroligt befriande tenta kommer då onsdagen, då ska jag åka hem till Värmeland, träffa gamla kompisar, träffa familjen, julstöka och äntligen få bort tankarna från skolan. (Tills den 25:e i alla fall, då börjar jag plugga igen)

Men innan allt detta underbara händer är det vissa saker som jag måste göra. 
1. Repetera inför tentan, ganska rejält eftersom jag nästan inte gjort något de senaste tre dagarna
2. Packa väskan, ska helst vara klart innan onsdag.
3. Städa lägenheten, kan göras på onsdag morgon. 
4. Hämta ut tågbiljetter, så fort snön slutar snöa utanför.
5. Kolla in julklappar, som sedan ska inhandlas i karlstad. 
6. Andas, kan hinnas med emellan dessa aktiviteter. 
7. Baka smulpaj, tisdag kväll händer detta, för att fira att tentan är över!

Bäst att jag börjar med plugget redan nu då..
jag kan ju hoppas på att det ser såhär mysigt ut när jag kommer hem (bild från förra året)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0