Inte vår tid

Här kommer ett kort citat ur min senaste novell, vill inte lägga upp hela här ifall jag vill använda den i en tävling (får ej vara publicerad innan). Novellen heter "Inte vår tid" och handlar om två väldigt olika personer som möts och med hjälp av varandra bygger de ett nytt liv. 

"Hela mitt liv, nedpackat i lådor. Det kändes så otroligt konstigt när jag stod i min nya lägenhet i Linköping. Det var lådor överallt, märkta med olika färg-och sifferkoder. Blått 0509, sommarkläder, rött 112, prydnader – aktas. Jag öppnade en av garderoberna, tog första bästa låda och började packa upp. Blå + grön 0112, sport och idrottskläder för hela året. Det första plagg jag tog upp väckte genast en enorm saknad inom mig. Jag suckade högt och hängde upp Färjestadströjan på en galge. Det skulle dröja två månader innan FBK spelade borta mot Linköping. Men då skulle jag vara där."




Kommentarer
julia

fin blogg du har! :)

2011-02-24 @ 10:59:10
URL: http://jgronberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0