Hockey, åh denna hockey

Jag älskar hockey. Nej, jag avgudar det. Jag älskar ljudet av skridskor mot is, varenda skär gör att jag ryser i hela kroppen, av lycka. Doften i en ishall, stämningen, allt. Jag älskar det. För det är det som jag är uppväxt med. Jag var med på varenda hemmamatch som min bror hade när han spelade hockey, dvs från och med att jag föddes till och med att jag var ungefär 9 år, något år efter det började jag gå på FBK matcher istället. Det är därför jag får den där "hemma" känslan varje gång jag kommer in i en ishall (Mest av allt i Hammarö Ishall). 

Nu har jag inte varit så aktiv inom hockeyvärlden sen vi sa upp vårt säsongskort på FBK för två år sedan, men det börjar komma tillbaka. Jag var på utematchen här i Karlstad, och då väcktes mitt intresse igen. Jag kan följa en hel match på tv, så länge det är bra hockey. It's all coming back to me, piece by piece. 

Klicka här: http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/elitserien/article8359625.ab
För att se några otroligt vackra mål från FBK's sida, och Michael Johansson sjukt snygga straff i slutet av klippet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0