x antal timmar....

Så... att jag gillar att teckna är kanske ingen stor chock. Jag lägger upp bilder då och då. Mitt senaste projekt var Damon & Elena (Vampire Diaries). Jag valde en scen från avsnitt 19, miss mystic falls, som jag absolut älskar, hittade en bra screenshot och börja teckna! Detta var för... ca 2 månader sedan. Tröttnade redan efter konturerna, men för en vecka sedan tog jag tag i bilden igen och gjorde klart den igår runt kvart över tio på natten. Jag blev inte helt nöjd med ansiktena... fast de var inte det som jag fokuserade på i den här bilden heller, jag behöver lära mig lite mer om hur man tecknar människokroppen. Fast, jag lärde mig en viktig sak: att teckna människor i profil är JOBBIGT och kräver TÅLAMOD, så därför tänker jag inte göra det på ett bra tag igen. 

Här kommer bilden, och om ni har något förslag på vem/vad jag ska teckna härnäst, please, tell me! Och länka med en referensbild (högupplöst) så jag har något att rita av, för just nu står det still i skallen när jag tänker på mitt nästa projekt. 

(klicka för större)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0