äh vafan

Just precis så kände jag när jag skulle försöka hitta på en rubrik till detta inlägg. Sedan insåg jag att den passade perfekt, för de orden har flugit genom min skalle så himla många gånger idag. 

#1.Tvingade mig upp ur sängen lite tidigare imorse pga en mardröm som bara kom tillbaka så fort jag slöt ögonen. 
#2. Stengången behövde rensas från ogräs. Den är inte liten. En fjärdedel, kanske en tredjedel blev gjord idag.
#3. Ryckte upp vissen förgätmigej, tillsammans med ett myrbo. 
#4. Det satt massa långbensspindlar överallt på altan.
#5. Tiden gick allt för fort. 
#6. Vi hade bara päronsplitt och piggelin hemma i glassväg. 

Men idag har jag sått nytt liv också. Jag ska nämligen försöka ha ett körsbärsträd i min lägenhet, ett väldigt litet ett. Kärnorna sitter i jorden i en fin liten hink utomhus nu, förhoppningsvis kan de växa till sig och bli ett träd (som jag klipper ner när det blir för högt). Sedan funderar jag på en jordgubbsplanta och några smultron.... vi får se =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0