Rewind: Venice & Germany

Idag tar jag er tillbaka till det underbara Venedig. Eller, jag ger er en bild därifrån i alla fall. Jag var där hösten... 2007, tillsammans med mamma. Vi var där i fem dagar, hade bra väder i tre, var friska i fyra. Hehe, jag blev matförgiftad på torsdagen, inte så trevligt. Tips: ät aldrig chokladpudding som stått framme i en monter. Förstår inte ens hur de kan servera sådan... Anyways, där nere upptäckte jag också italiensk medicin, något som kom att bli en favorit. Medicin mot illamående som faktiskt fungerar har jag inte hittat någon i Sverige än, men där nere fanns det! 

Så här har ni en gondoljär, med mössa och tröja och allt vad det innebär. Han visslade dock inte... jag och mamma stod vid en bro i en halvtimme och visslade för att få gondoljärerna att hänga på, det fungerade ibland ;) Och kul hade vi!



Sedan hittade jag en mapp på mitt usb som hette Tysklandsmix. Det var lite blandad musik som jag lyssnade på när jag åkte ner till tyskland med klassen 2009. Lägger upp så mycket av den som jag kan i en spotify lista (jag har lite mysko musik, så allt finns inte.), så kan ni väl låtsas att ni sitter på en buss påväg ner mot Tyskland med 35 pers =D tysklandsmix


Kommentarer
Anonym

va fasen gör FBK ;)

Är du inte i Göteborg och hejjar eller?

2011-03-03 @ 21:57:40
rokkonen

Jag? I GBG? Näru, inte en chans. Drog dock ända upp till Kil för att se matchen, var ganska värt ändå ^^

2011-03-03 @ 23:02:00
URL: http://rokkonen.blogg.se/
Anonym

Är du nå nyfiken då? ;)

2011-03-07 @ 15:13:17
rokkonen

ett namn säger inte alltid så mycket. Ålder? Hur hittade du mig?

2011-03-07 @ 18:58:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0