baka, baka, och baka lite till

Bullar, kladdkaka och chokladbollar har det bakats idag. Imorgon blir det tårta och eventuellt en ny kladdkaka för den som står i ugnen nu ser konstig ut. Det är mycket som ska göras när man ska fira att man fyller år. 

Lagom trött är jag idag också, för igår blev det spontanutgång. Och ikväll ska jag ut. Och imorgon är det bio. Och i förrgår var det bio. Vilket innebär att jag inte har många lugna stunder just nu. 

Påtal om igår så hade jag en lite rolig konversation med säkerhetsvakten på tempel. Det var 18-års gräns den kvällen (annars hade jag ju inte kommit in) och huvudräkningen var nog inte på topp.
Han: Det står nionde april här (syftar på mitt ID)
Jag: Ja...?
Han: Det är inte idag.
Jag: Nej...?
Han: Nej, precis
Jag: Jag fyller 20 den nionde (han tittar på födelsedatumet igen)
Han: Åh, men nu ser jag! Förlåt, kom in du. 

Bra jobbat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0