45 min....

...så lång tid tar det att gå ner med cykeln till cykelservice, handla mat, gå hem, ställa in allt i kylskåpet, gå tillbaka till C-service och hämta cykeln och cykla upp för den evighetslånga backen och komma innanför dörren igen. Back to where I started, fast med ett cykeldäck helare. Nu kan jag cykla igen, frågan är bara om jag vill... det är väldigt mycket snö ute. Fast samtidigt så tar det längre tid att åka buss, så då är det värt att cykla i lite snö. Och så slipper man passa massa tider. För det är faktiskt så att det tar 45 minuter att ta sig till skolan med buss. 

45 min är också tiden det tar att se på ett awesome Vampire Diaries avsnitt, som jag gjorde tidigare idag. 

Lite annat som tagit lite mer (eller mindre) än 45 minuter denna vecka:
- Hockeymatch i tisdags, LHC-FBK, fick med mig en ros från Cloetta Center, precis som alla andra tjejer som var där. Det var en klen tröst efter förlusten, men det var ju i alla fall något. 
- Skoldagen igår, 8-20 blev det, så tolv timmar i skolan. Värt... fast jag utnyttjade ju 5-timmars hålet på ett bättre sätt än jag brukar, vi satt med en labb och lite programmering. Åh vad jag älskar progammering. 
- Firandet då jag fick reda på att FBK vann över Brynäs igår med 4-1. Lycka! 
- Städandet av lägenheten. Eftersom jag spenderar mer tid att stöka ner än att städa så betyder det att min lägenhet är i en ständig röra. Det kan beskrivas med en funktion...

Där x är antalet timmar jag städar och y är stökighetsnivå. För att Y ska bli noll måste vi låta x gå mot oändligheten. Och vi vet ju alla att vi inte har oändligt många timmar, varken på dygnet eller i livet. 
Funktionens definitionsmängd säger även att x inte får vara lika med noll (division med noll är förbjudet), vilket innebär att jag inte kan strunta i att städa. Visst är matematik härligt?

Nu behöver jag återgå till att vara lite mattenörd och räkna några uppgifter. Sedan ska jag bli programmeringsnörd och sitta och koda i några timmar. Sedan kanske, kanske, men bara om jag varit extremt duktig med skolarbetet, så kanske jag kan få bli spelnörd ett tag och spela lite Cs, eller kanske installera Sims3...

Hur som helst, the geek is back!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0