The Rasmus Live @ Göta källare

I måndags var det dags, dagen som jag väntat i ungefär 9 år på. Dagen då jag äntligen skulle få gå på en The Rasmus konsert. Jag och Sanna åkte med tåget från Lkpg vid ett, var i Sthlm vid tre och ställde oss i kö halv sju. Strax efter åtta kom förbandet In-me upp på scen, de hade säkert varit bra om inte ljudet hade varit så extremt dåligt. Ca. kvart över nio var det äntligen dags. The Rasmus kom upp på scen... Glömde jag att säga att jag stod en meter från scen? Med bara en rad tjejer framför mig? Jo, det gjorde jag. 

Lauri hade gula gummistövlar, verkligen gulgula. Konserten var så perfekt som den bara kunde bli. Lauri presenterade en låt... "This next one is called Saftiga biffar", och så spelade de Immortal. Eero kommenterade också på vad fin Lauri var i håret, på svenska. Och de började även sjunga "den glider in" efter att vi ropat in dem för en encore. Lauri sa något om att Finland fick den låten av oss för tjugo år sedan, och vi kunde få den tillbaka nu. (Hockey-vm håller på nu för er oinsatta). 

För att göra en underbar konsert ännu bättre så fick jag under en låt ögonkontakt med Lauri, och han höll kontakten i flera sekunder. Jag har ingen aning om vilken låt det var, jag minns bara att jag log som bara den när jag insåg att han tittade på mig. Helt fucking otroligt. 

Deras musik är gjord för att spelas live, de var så extremt mycket bättre live än vad de är på skiva (detta gäller inte för alla band, trust me). Jag vill göra om det, jag vill gå på en till konsert. Jag vill hoppa och skrika och höra Lauris underbara röst. 

Högsta betyg från mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0