Mirakelkur

I fredags vaknade jag upp med tungt huvud, ont i halsen och illamående. Det tog inte lång tid förrän jag insåg att jag hade dragit på mig en rejäl förkylning. Envis som jag är drog jag mig iväg till körlektionen där min körlärare gav mig en huskur att prova för att bli frisk. C-vitaminchock! Bomba kroppen med c-vitamin var 20:e minut första dagen, sedan varje timme andra dagen.

Det där med var 20:e minut lät lite mycket för mig, och jag hade inte tillfälle att åka till en hälsokostbutik för att köpa riktiga c-vitamintabletter (inga brustabletter!). Min variant blev att äta två clementiner ungefär varannan timme. Det blev nästan ett kilo första dagen. Idag vaknade jag upp utan feber, utan halsont, utan snuva och mycket, mycket piggare. Lite hängig är man ju fortfarande, men jag har aldrig blivit så mycket friskare över en natt förut. Ett mirakel indeed!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0