Allvaret har börjat

Tillslut fick jag nog. Jag blev trött på att stirra på tre-månaders-gravid magen i spegeln. (Nej, jag är INTE gravid). Det blev jobbigt att känna cykeldäcken varje gång jag satte mig ner. Så jag såg det som att jag hade två val:
1. Sluta gnäll och acceptera att det är så du ser ut
2. Sluta gnäll och gör något åt det

Jag valde det senare. I fredags gick jag ut och gick, lördagen ägnades åt shopping i 5 timmar (massa spring!) och på söndagen gick jag in till stan, köpte ett hopprep och gick hem igen.

Jag har tagit mina mått, vägt mig, tagit kort på mig och satt upp en lista där jag ska logga mina träningspass. Om en månad ska jag göra en uppföljning med viktkoll. I december tar jag nya kort, nya mått och ny vikt. Förhoppningsvis kommer jag ha förändrats några centimeter/kilo.

Jag har en klänning och ett par jeans som jag vill komma i, de är mina mål. Vikten bryr jag mig egentligen inte om, jag vill bara se till att jag inte blir för lätt.

Konditionen vill jag såklart också bättra på. Innan sommaren hade jag en hyfsat bra kondis, som såklart försvann under sommaren när man mest satt still och latade sig.

Nu kör vi!! Wish me luck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0