Har jag något värt att skriva?

Knappast. Eller? 

Den här dagen slängde jag bort. Var i skolan till 11, hemma typ kvart i 12, satt vid datorn, handlade, och sen gick jag ut och tog en lååångsam härlig höstpromenad som gav mig ett leende på läpparna! Jag gick där och log som om jag inte hade några problem alls i livet. Som om allt var perfekt. Och det var det, i just den stunden var allt perfekt. 

Sen kom jag hem, slösade lite tid vid datorn, städade lite, bokade tvättid och sånt. Nu är klockan snart sju, vad hände med dagen? 

Idag har jag en såndär dag då man reflekterar över livet varenda sekund. På cykeln hem från skolan, när man återvinner, när man plockar undan kläder, när man handlar. Man tänker: Hur blev det såhär? Kan jag göra något för att göra mitt liv bättre eller har jag det tillräckligt bra? Mår jag verkligen 100% bra? Om jag inte gör det, kan jag göra något för att må bättre? Vad är orsaken till att jag inte mår 100%? 

Det kan bli jobbigt, men är också väldigt bra. Man går igenom allt, gör en reality-check liksom. Och är man inte nöjd med allt så finner man lösningar. Man tar modet till sig att ändra på livet. Oavsett om det är svårt, jobbigt eller läskigt, man gör det ändå. För man vet att om man bara tiger och låter det vara så kommer problemen att bli större och större, tillslut kommer inte livet fungera längre. Och livet vill man ju ändå leva, eller hur? 

Vi slänger väl in en musikvideo på det också? Älskar den här låten, den är underbar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0