tenta-p, år 2

Så har det blivit dags igen, tenta-p. En och en halv vecka fylld med plugg, och en extra stökig lägenhet. Tenta-p är tiden då allt är roligare än att plugga, vilket innebär att jag får ganska mycket gjort också. Det är under tenta-p som jag får motivationen att gå ut och gå, att träna, att städa, att omorganisera förrådet, badrumsskåpet och bokhyllan, att ta körlektioner. 


Ta körlektioner. Ja, du läste rätt. 2½ år "för sent" ska jag äntligen ta körkort. Under de kommande fyra veckorna har jag bokat in 10 körlektioner, med utrymme för fler den sista veckan. Sen får jag nog boka 10 till innan jag får körkortet, men det tar vi då. Fuck vad jag är nervös. Pappas motiverande ord till mig: "Men du kan ju köra bil, det är ju inga problem". Jag har inte kört på över två år, och ens då körde jag bara fem gånger med pappa. 

wish me luck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0