This is me 2.0

Blir ett lite personligare inlägg ikväll. Jag satt och tittade igenom min gamla bilddagbok förut, lite nostalgi är inte fel. Så hittade jag ett inlägg med rubriken "8 sanningar om mig själv". Efter att ha läst igenom dessa "sanningar" insåg jag att en hel del av dem inte längre stämmer. Så här kommer 10 random facts / sanningar om mig som faktiskt stämmer. 

1. Ljudet av skridskor mot is är det bästa jag vet. Min bror spelade hockey till och med att jag var ungefär 8 år, jag växte upp i ishallen och det är nu där jag känner mig som hemma.

2. Jag lade ner drömmen om att plugga på Cambridge när jag insåg vad krångligt det var att söka, samt hur dyrt det faktiskt skulle bli. Nu gäller Linköping i fem år istället. 

3. Jag mår som bäst under och efter en hockeymatch, då får jag skrika hur mycket jag vill (Fast bara snälla saker såklart) och jag kan hoppa och dansa runt i en timme efteråt av lycka. 

4. Två gånger om året gör jag upp ett träningsschema för ett halvår, det håller oftast i en månad för det är alltid något som kommer i vägen. Tappar jag en del av schemat tappar jag allt. 

5. Min första novell skrev jag när jag var 12 år, den hette "Ur en dagbok: Jakten!" och handlade om tre personer som åker på en skattjakt. Alla dagbokstexter var högerjusterade vilket gjorde den jobbig att läsa.

6. Det var min syslöjdslärare som fick mig att bära glasögon, när jag inte kunde se rutorna på broderiväven sa hon åt mig att besöka en optiker. Sedan dess använder jag glasögon vid datorn, tv'n (ibland), när jag läser och när jag broderar. 

7. Jag är bra på att starta projekt, men mindre bra på att avsluta dem. I garderoben i datarummet ligger fortfarande mammas gamla kokbok med alla recept utspridda och väntar på att bli omskriven. Jag började med den i maj 2010.

8. Jag skriver dagbok på engelska istället för på svenska. Det är för att jag har oftast lättare att uttrycka mig på engelska samt att jag tycker bättre om engelska. 

9. Porträttet på Darin (länk)är det bästa jag gjort enligt mig själv, och det gav jag bort! I framtiden kommer jag att skriva ut porträtten innan jag ger bort dem, originalen tänker jag behålla för mig själv. På så sätt är det ingen risk att blyertsen försvinner eller smetas ut från porträttet heller. 

10. Nog för att jag älskar vintern och allt som har med vintern att göra. Men en promenad i solen en molnfri vårdag, eller en cykeltur till stranden på sommaren, eller till och med en halvtimme på trappan en solig höstdag ger mig minst lika mycket glädje som en tur i spåren på vintern.

Bjuder på en lagom gammal bild från... hösten i nian tror jag, så det blir då... 3 ½ år sedan om jag räknat rätt. 


Kommentarer
Sandra

Hej! Vill du vara med och tävla om ett fint halsband? Klicka då här: http://selb.blogg.se/2011/february/tavling.html

2011-02-07 @ 13:37:54
URL: http://selb.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0